2012-08-12
방학맞이 장거리 투어 - 둘째날 (8. 10) [Welcome Riding of Summer Vacation - Second Day (10 August)]
비용을 줄이는 것은 좋지만, 아무리 그래도 코인 에어컨 (100엔 / 1시간)은 너무 야박하지 않은가... 아무튼 잘 쉬고 일어난 시간은 5시반, 오늘도 달리고픈 마음이 앞서 얼른 준비를 하려고 하는데 밖의 날씨가 노랗다(?). 이런, 비가 내린다... 계획은 계속 해변을 따라 이세까지 갈 생각이었는데, 이렇다면 거리를 단축하는 수밖에 없겠다 싶어 42번 국도를 따라 북상하는 루트를 구상했다.
What a mass, the coin air conditioner (100 yen per 1 hrs) looks not so kind though here is the cheapest lodge... But rest well and get up at 5:30 am following driving spirit. When preparing to drive, but strange yellow(?) in outside. Shit, rainy... The plan is driving north following seashore to Ise, but bit dangerous due to rain then shorten the course. Change the plan as following no. 42 road inland.
해변을 따라 타는 것이 오히려 길이 좋았을까, 이건 완전 산을 타는 길이다. 그래도 그 험악한 군데군데에 바다가 보이는 비경들이 좋은데, 비는 계속 온다. 간이 우비만 가져온 터라 옷 속으로 모두 스며드는 것은 시간문제, 게다가 신발은 보수를 해 놓았는데 그 부분만 닳는 느낌이다. 빗속을 주파하느라 사진을 찍을 수 없었지만 동쪽 해변이 서쪽 해변보다 볼 거리가 훨씬 많은 느낌이었다.
Soon start to regret the correction, due to the mountaineering style of this road, though the scenery is good enough which is strange mixture of mountains and beaches. Weather forecast said it'll be fine, so I did not prepare the full protection against rain. The plastic simple rainproof jacket do not protect the moisture fully and, moreover, the shoes are no waterproof and worn out a certain parts only. Cannot pick the photos due to driving in rain, but think this east coast is better than west to find the good view.
어느정도 산허리를 돌아서니 비도 가늘어지고, 괜찮은 주유소에 들러 조금 여유를 가지며 커피 한잔을 마셨다. 그래도 불안하니 젖은 대로 걸치고 계속 북상하는데 고도가 내려올수록 비도 그쳐가고 기온도 올라간다. 문제는 대형 트력들이 무척 많이 다니는데, 알고 보니 산 한가운데 채석장이 있어 골재를 실어나르는 트럭들과 해변의 시멘트 하역항에서 시멘트를 나르는 믹서들이다. 시내로 접어들어 이세 서쪽의 가스토에서 또 팬케잌을 먹으며 쉬었다.
Rain is weaken when almost end of curves. Visit a gas station and rest with a cup of coffee. Looks like rain stops, but just drive not to meet other rainfall. The less height I arrive, the warmer and lighter rain falls. But the problem is huge dumps back and forth on the road, because there are quarries in the middle of mountain and cement companies on the ports. Finally arrive a city then rest with pancakes in another Gusto.
날씨는 이제 해가 나고 옷이 마르는 수준이 되었다. 자, 돌아가는 길인데 어디로 가야 하나... 몸이 무거운 걸 보니 달리긴 꽤 달린 모양이라 가급적 와인딩을 하지 말고 집으로 돌아가야 한다. 165번과 163번 도로 (결국 중간에서 422번 도로를 통해 163번을 타야 하지만) 중에서 고르는 와중에 165번으로 통하는 바이패스가 보인다. 생각할 것도 없이 달려서 가장 빠르게 산을 넘었다. 이곳 동쪽에서 서쪽으로 통하는 평지는 산을 3개 넘어야 하는데, 지금껏 달린 길 중에서 가장 편하게 넘었던 것 같다.
Sun shines and wears dried up. Feel tired and think the returning course due to falling condition... Need to run as easy as possible without winding. Judge to use no. 165 and 163 road through no. 422 junction. Eventually meet the faster bypass toward no. 165, then drive fast to up hill. There are major 3 hills from west to east, but this pass is the most comfortable course among where I experienced.
24번 국도를 만나고 이제 마음이 놓인다. 집에 도착하니 총 거리 720키로 정도 뛰었다.
Relieve when meeting no. 24 road, straight to home. Total touring counts 720 kms for two days.
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무사히 귀가 하셨네요. 논문이 되셔서 홀가분한 여행이 되셨은 듯 ...
ReplyDeleteㅋ ㅋ 코인 넣는 에어컨은 정말 일본다운 발상이네요.
언제나처럼 비에 대한 대비를 잘 해야 겠다는 생각이 많이 드네요.
Delete기회가 되면 미국땅도 바이크로 달려보고 싶습니다.